torsdag 30 december 2021

Bakat med kärlek.

I Rox stamps adventskalender, i lucka 19 hittar jag en text med orden: Bakat med kärlek. Jättefint typsnitt men det är nog svårt att få texterna både läsliga, vackra och sammanhängande på samma gång när man designar och tillverkar dem.

När en del av texterna i adventskalendern varit svårlästa så har jag varit tvungen att fixa till dem med saxen. Då har jag fått en annan syn på dies. Jag ser på alla dies med nya ögon nu. Vågar och kan tänka i nya banor. Hur kan jag få den här textdiesen att passa min kortdesign och inte: hur skall jag få min kortdesign att passa textdiesen? Här kommer ett exempel på hur jag anpassat textdiesen till min kortdesign.

Semlorna har jag klippt ut från ett mönsterpapper designat av Pysseltagen.
Välkommen tillbaka !

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar