fredag 1 augusti 2014

Som en gammal tavla....

Jag har färglagt en bild från Bildmålarna som heter Alva Music. Tre färgpennor var allt som behövdes.
När lilla Alva var färdigmålad tyckte jag att det skulle vara kul att göra hela kortet monokromatiskt, enfärgat. Jag stansade ut en svart och en vit "ram" med Life style crafts ovaler. När jag limmat samman alla papperslagren tyckte jag att det såg ut som ett gammalt fotografi i svart bakelitram från förr. 
Så jag satte i två vita öljetter och trädde i två motringar som jag fäste en gammal kedja i. En brads som krok limmades fast på kedjan och den grå cardstocken. Med en Crop-A-Dile Corner Chomper rundade jag till hörnen och limmade fast en metalldekoration i högerhörnet. Med en Uni-Ball gel pen silver, ritade jag falska stygn runt kanten för att rama in det hela. 

Det var allt för denna gång :-)

2 kommentarer :

  1. Ja visst är den! E-craften fungerar bra, så nu kan vi träffas utan anledning igen ;-)

    SvaraRadera