söndag 16 september 2012

Tid att göra ingenting.

De här tre korten gjorde jag i somras när jag hade tid att göra ingenting. Nu när semestern är slut är det nästan omöjligt att hitta någon tid att bara få vara, att göra ingenting. Lättast är att stjäla tid till det man vill göra från nattsömnen, men det kan inte rekommenderas... :)
Än en gång har jag gjort olika kort men använt samma stämpel och än en gång har jag bara använt gamla pappersrester. För att få pappren att matcha varandra får man ibland vara lite påhittig. Det grönrutiga pappret bakom Tildas byxben har jag gjort genom att ta ett "fult" mönsterpapper och helt enkelt vänt på det och använt den vita baksidan. Med hjälp av maskeringstejp, som används vid målning, har jag färglagt med olika nyanser av grönt. Jag använde en mörgrön penna och linjal för att rita dit de tunna linjerna som gör att det blir mer liv i det rutiga. Det vitprickiga pappret var från början ett papper i enbart rosa med embossade prickar, så det var bara att fylla i prickarna med en vit penna.
De små runda cirklarna uppe i högra hörnet är färgat spegelglas. En "restprodukt" efter ett smyckesprojekt. Faktum är att de båda intressena, korttillverkning och smyckestillverkning går att kombinera på en mängd olika sätt, Ofta använder jag material till korttillverkningen som jag köpt för att använda vid smyckestillverkningen och vice versa.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar