lördag 14 april 2012

Magnolias Tilda med syrener, färglagd på mitt sätt.

Jag har precis upptäckt att Magnolias Tilda inte får se ut hur som helst...
När man tittar i Magnolias egna tidskrift är de flesta "Tildor" färglagda på ett färglöst/blekt/urvattnat sätt. Därmed inte sagt att jag tycker att det sättet att färglägga inte är fint, för det är det. Det blir jättevackert! Men alla "Tildor" blir ju så lika varandra och det blir underförstått, ett "rätt" sätt att göra dem på.
Nu kanske någon misstänker att jag egentligen är avundsjuk för att jag inte kan färglägga på det sätt som man "bör" göra. Jo...kanske lite... men jag tror att jag kan träna upp den förmågan så det spelar nog inte så stor roll. Det är nog snarare det att jag blev förvånad och aningen besviken när jag gjorde upptäckten att det finns en sorts snobberi i den här branschen... Undrar varför? Att tillverka kort är ju bara ett av många sätt att uttrycka sig på och alla vill kanske inte säga samma sak på samma sätt... Trots att jag stuckit ut hakan och kanske till och med trampat en del på tårna så vågar jag ändå publicera min söta Tilda. Jag har satt henne i en ram/ett fönster.
Så här färgstark bör man inte göra Tilda. Men, man kan komma undan med det om man håller sig till samma färgskala. Själv har jag använt lila som grundfärg samt grått, beige och rosa som komplementfärger.
- Aja baja,  skulle "Tildaeliten" säga och förmodligen rynka på näsan. På tal om näsa så skall jag berätta en annan upptäckt jag gjort om Tildas näsa, eller avsaknad av näsa snarare. Kom tillbaka en annan dag så skall du få höra mer ; )

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar