måndag 15 oktober 2012

Flower Dot Pattern 10

I ett av mina första inlägg på den här bloggen skrev jag att jag skulle försöka använda en enda stämpel till en massa olika tekniker... efter den nionde blev det lite idétorka kan man säga. Men nu har jag kommit på ytterligare några sätt att använda stämpeln på. På svart kartong har jag stämplat med Versamark och embossat mönstret i svart! Jo, jag vet att det inte syns... än. Därefter målade jag över hela ytan med en blandning av Perfect Pearl (ett glittrigt pigmentpulver) och vatten. NU, framträder det embossade mönstret hur tydligt som helst. Sedan var det bara att montera alltihopa så att det blev ett kort i guld och svart. Snyggt och enkelt!
Här är en detaljbild som inte är så guldglittrig eller lyser i ögonen som den ovan.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar