måndag 20 augusti 2012

Datorhaveri och kamerakrångel.

Äntligen har jag fått datorn lagad så att jag kan göra inlägg på min blogg!

Lagom till skolavslutningen i juni krashade min hårddisk på datorn och det var bara att lämna in den för byte. Det tog över 4 veckor att få tillbaka den från leverantören igen.

Därefter började allt återskapande och återställande av program, filer, bilder och annat. Även om jag hade säkerhetskopierat mycket material så skulle det ju ändå överföras till den "nya datorn". Vilket har tagit tid, för att det är tidsödande och tråkigt.

Lagom till att allt var klart och jag skulle fota alla mina nytillverkade kort så började kameran krångla... Den glappade när jag höll den mot motivet så att jag inte kunde se vad jag fotade, med påföljd att jag fick chansa på att motivet blev OK. Det här var förstås också tidsödande och tråkigt.

Men nu fungerar datorn och beslut om införskaffande av ny kamera har tagits. Jag är tillbaka på min blogg igen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar