tisdag 14 februari 2012

Många Alla Hjärtans Dagskort!

Jag är jättestolt över mina Alla Hjärtans Dagskort som jag hittat på alldeles själv. Vanligtvis brukar jag titta på andras bloggar eller på Youtube för att få inspiration, men inte denna gång. Inspirationen kom däremot från stämplar av Hero Arts som jag köpte på nätet av Simon says stamp. Bland de stämplarna fanns palmen och krabban. Redan när jag köpte dem visste jag vad jag skulle göra med dem. Det blev precis som jag hade tänkt mig.
 Kortet ovan och under är samma kort. Under har jag lyft på ett ark vellum som skall föreställa vatten...
...och där står två krabbor på havets botten och försöker pussla ihop ett hjärta.



Här har jag stansat ut ett jättestort hjärta och klistrat dit några små. Därefter använde jag ett medium på de röda, små som gör att de ser krackelerade ut.





2 kommentarer :

  1. Svar
    1. Hej!
      Först igår kväll upptäckte jag av en händelse att jag fått 5 kommentarer på min blogg! Fattade inte hur jag skulle svara på kommentarerna trots ihärdiga försök. Fick gå och lägga mig långt efter midnatt, mycket frustrerad. Vaknar idag och finner en kommentar till... och se efter att jag publicerat din kommentar så kunde även jag kommentera. Blogga är inte helt lätt! Tack Helena,för att du har tittat och tyckt till med rara kommentarer!

      Radera